طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی | accurately | 7301

محقق گرامی سلام و عرض ادب. نام فایل: طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی | سایت ما در زمینه معرفی فایل های فروشگاه های دیگر همکاری می کند. ما سعی کردیم بهترین فایل ها را به شما معرفی کنید امیدوارم مورد رضایت شما باشد. توجه: در صورت ارور حین پرداخت هزینه محصول عوض کردن درگاه بانک، تغییر مرورگر و یا تغییر کارت بانکی می تواند مشکل گشا باشد.

دوست صمیمی پدرم یا همین آقای طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی تهرانی‪...‬‬‬‬ ‫رو کرد به منی که طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی هاج و واج بهش نگاه می طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی کردم و گفت‪:‬‬‬‬ ‫_فکر کنم دیگه طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی تمام ماجرا رو فهمیدی؛ اینکه من طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی دختر واقعی اقای تورج تهرانی نیستم طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی و اون‬‬ ‫دوست صمیمی پدرم بوده

طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی

طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی

هدف از این طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات

75

حجم

0/341 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

 طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی

چکیده

قیمت تمام‌ شده هر واحد کالا از مباحث اساسی و تأثیرگذار در بقاء بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد و بنگاه‌های اقتصادی برای این‌که بتوانند در بازار رقابت فعالیت داشته باشند و از گردونه بازار خارج نشوند، می‌بایست به  نحوی قیمت تمام‌ شده را محاسبه نمایند که به واقعیت نزدیک باشد تا بتوانند با درصد حاشیه سود مناسب به سود مد نظر دست پیدا کنند. در روش سنتی محاسبه بهای تمام‌ شده، تسهیم هزینه‌ها به نحوی است که هزینه‌های سربار به یک نسبت مساوی بین تمام کالاهای که در خط تولید وجود دارند، تسهیم می‌گردد. این موضوع باعث می‌شودکه روش قیمت‌گذاری کالاها دقیق و بهینه نباشد و باعث تضعیف رقابت بنگاه در بازار شود. امروزه تعیین قیمت کالاها یکی از موارد نفوذ در بازار و تعیین‌کننده سهم بازار بیشتری برای هر بنگاه اقتصادی می‌باشد و شرکت‌های که بتوانند هزینه‌های خود را کنترل نمایند و همچنین قادر باشند که برای کالاها مختلف تولیدی خود با توجه به بهای تمام‌ شده قیمت مطلوب در نظر بگیرند سهم بیشتری از این بازار را خواهند داشت. 

تاکنون سیستم‌های بسیاری جهت هزینه‌یابی خدمات و محصولات، کاهش هزینه‌ها، بهبود مستمر، ارزیابی عملکرد و در نهایت افزایش ارزش ارائه شده است. سیستم‌های سنتی هزینه‌یابی با استفاده از چند محرک هزینه گزارش های مالی را به طور گمراهانه پشتیبانی می­کردند و اطلاعات تحریف شده ارائه می­دادند. یکی از روش­های جدید، سیستم هزینه‌یابی مدیریت برمبنای فعالیت است که مزایای چشمگیری نسبت به روش­های سنتی هزینه‌یابی برمبنای حجم دارد (ناصری و عرب مازار، 1384).

بنابر این، شرکت‌ها تصمیم به پیاده سازی و استقرار سیستم‌های ABM/ABC گرفتند تا از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوند. هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت را می‌توان بسط تکامل‌یافته‌ای از روش تخصیص دو مرحله‌ای هزینه تلقی کرد که شالوده سیستم‌های نوین هزینه‌یابی صنعتی و محاسبه بهای تمام‌ شده محصولات و به تبع آن قیمت‌گذاری فروش محصولات است. در ABM/ABC فعالیت به عنوان موضوع هزینه‌یابی تأکید می‌شود، زیرا فعالیت عامل اصلی ایجاد هزینه است. در این سیستم ابتدا هزینه‌ها به فعالیت‌ها و سپس از طریق فعالیت‌ها به موضوعات دیگر (مانند محصولات، خدمات، دوایر) تخصیص می‌یابد. پس از مشخص شدن هزینه‌ها، مدیران به فعالیت‌ها بیشتر توجه می‌کنند و حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت‌ها نشان می‌دهند (حسن­زاده و همکاران، 1391).

کلمات کلیدی:

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت

 مقدمه 

امروزه رقابت جز لاینفک همه شرکت‌ها اعم از تولیدی و خدماتی است. لذا برای ادامه بقا از دیدگاه بازاریابی، بنگاه‌های اقتصادی حداقل می‌بایست به چهار عامل تأثیرگذار بر فروش محصولاتشان توجه داشته باشند. یکی از این عوامل قیمت فروش است و به‌طور سنتی قیمت فروش هر محصول از بهای تمام‌ شده به‌اضافه میزان سود مورد نظر به دست می‌آید، پس اگر بنگاه اقتصادی بتواند قیمت تمام‌ شده خود را کاهش دهد در نتیجه خواهد توانست قیمت فروش خود را کاهش داده و از نظر قیمتی با فرض ثابت بودن سایر عوامل رقبا را از میدان رقابت بیرون نماید. از طرف دیگر با کاهش هزینه‌های غیر ضروری امکان کاهش قیمت برای بنگاه به وجود آمده و می‌تواند قیمت خود را به نحوی تعیین کند تا مصرف‌کنندگان مبلغ کمتری برای کالای او مصرف نموده و از باقی‌مانده پول برای ارضای سایر نیازهای خود استفاده کنند، و یا از مبلغ باقیمانده برای پس‌انداز استفاده نمایند که این موضوع باعث تشکیل پس‌انداز در جامعه شده و در نهایت بنگاه‌های اقتصادی از پس‌انداز ایجاد شده استفاده می‌کنند. بنابر این قیمت تمام‌ شده یکی از مباحث عمده‌ای است که بنگاه‌های اقتصادی به آن توجه خاصی باید داشته باشند. 

روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت ازجمله روش‌های است که می‌تواند بنگاه‌های اقتصادی را در رسیدن به اهداف خود کمک نماید. این روش تقریباً از دهه 1980 به بعد در سازمان‌ها مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از تخصیص هزینه‌ها در دو مرحله، قادر شد تا میزان بهای تمام‌ شده کالاها و خدمات سازمان‌ها به‌صورت دقیق محاسبه نماید.

نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت از ابتدا در سازمان‌های تولیدی مطرح و تکامل یافت؛ اما با مشخص شدن نتایج مثبت حاصل از به‌کارگیری آن، این سیستم در سازمان‌های خدماتی نظیر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی،  بانک‌ها و رستوران‌ها نیز به کار گرفته شد و نتایج مناسب و مفیدی حاصل گردید. نتیجه پژوهش فاستر  در آمریکا نشان داد که روش سنتی نمی‌تواند اطلاعات مناسبی را برای تصمیم‌گیری مدیران فراهم کند. طبق نظرسنجی از مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکا 51 درصد معتقد بودند که روش سنتی اطلاعات کافی برای هزینه‌یابی خدمات فراهم نمی‌کند. 45 درصد مدیران عقیده داشتند، اطلاعات این روش، دقیق و واقعی نیست و در تصمیم‌گیری‌ها نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد (زنگنه، 1391).

نتیجه یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد که 36 درصد از شرکت‌های آمریکایی مورد مطالعه، از نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت استفاده می‌کنند. این سیستم نه‌ تنها در واحدهای تولیدی کشورهای غربی، بلکه در سازمان‌های خدماتی نیز به کار گرفته و اخیراً کاربرد وسیعی در صدها سازمان پیداکرده است (زنگنه، 1391).سابقه استفاده از هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در مؤسسه‌های آموزشی، اگرچه بسیار محدود ولی به اواخر دهه 1980 بازمی‌گردد. یکی از اولین انتشارات در این زمینه مربوط به پورت و برک  است. آن‌ها متذکر شدند که مؤسسه‌های آموزش عالی در واقع یک تولیدکننده یا عرضه‌کننده چند محصولی هستند که باید محصولات خود را در یک بازار رقابتی به فروش رسانند. اگر قیمت این محصولات بسیار بالا باشد، خطر از دست دادن بازار به نفع رقیب وجود دارد و اگر خیلی کم باشد با خطر ضرر و زیان مواجه خواهند بود؛ بنابر این باید بتوان قیمت این محصولات را بر اساس قیمت تمام‌ شده تعیین کرد تا ارزش واقعی آن معلوم شود و بتوان بین تولید محصولات یا ارائه خدمات مختلف توازن برقرار کرد و اولویت‌بندی نمود؛ این امر بیشترین مزیت رقابتی را برای مؤسسه‌های آموزشی و خدماتی، به همراه خواهد داشت (عباسی و صابری، 1386). 

فهرست مطالب

2-1- مقدمه 20

2-2- ماهیت حسابداری صنعتی 21

2-3- کاربرد حسابداری صنعتی 21

2-4- اهداف هزینه‌یابی 22

2-5- هزینه‌های ثابت و هزینه‌های متغیر 22

2-6- عوامل تشکیل‌دهنده قیمت تمام‌ شده محصول 23

2- 6-1- هزینه‌های مواد مستقیم 23

2-6-2- هزینه‌های دستمزد مستقیم 23

2-6-3- هزینه‌های غیرمستقیم تولید 24

2-6-3-1- سربار متغیر کارخانه 24

2-6-3-2- سربار ثابت کارخانه 24

2-7- هزینه‌های دوره و هزینه‌های محصول 25

2-8- روش‌های موجودی برداری دائمی و ادواری 26

2-9- برخی اصطلاحات متداول در حسابداری مدیریت 27

2-10- هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 28

2-10-1- روش‌های تخصیص هزینه‌های سربار 31

2-10-1-1- تخصیص کلی سربار 31

2-10-1-2- تخصیص برحسب دوایر 32

2-10-1-3- تخصیص برحسب فعالیت 33

2-11- طراحی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 38

2-11-1- مدل ادغامی 38

2-11-2- مدل اختصاصی 39

2-12- درست به ‌موقع و هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 44

2-13- مدیریت بر مبنای فعالیت 44

2-14- محاسن و معایب هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 46

2-15- نتیجه‌گیری در رابطه با سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 48

2-16- روش‌های تعیین محرک هزینه 49

2-17- محرک هزینه و دادهکاوی 50

2-18- محرک هزینه و تحلیل عاملی 51

2-19- مراحل اجرایی  روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در شرکت‌های تولیدی 53

2-20- مروری بر مطالعات انجام‌ شده در داخل کشور 59

2-21- مروری بر مطالعات انجام‌ شده در خارج از کشور 64

2-22- آشنایی با شرکت مورد تحقیق 70

2-22-1- تاریخچه شرکت مورد مطالعه 70

2-22-2- خط مشی کیفیت 72

2-22-3- محصولات تولیدی شرکت 73

2-22-3-1- واحد برنامه‌ریزی 74

2-22-3-2- واحد قیچی 74

2-22-3-3- واحد لوله‌سازی 74

2-22-3-4- واحد پروفیل‌سازی 75

2-22-3-5- واحد تست و آزمایش 75

2-22-3-6- واحد گالوانیزه 76

2-22-3-7- واحد رزوه 77

2-22-3-8- ضایعات 77

منابع

فهرست شکل ها و نمودارها

شکل (‏2 1): عوامل تشکیل‌دهنده قیمت تمام‌ شده محصول 25

شکل (‏2 2): رابطه بین میزان استفاده از تکنولوژی و هزینه‌ها 31

شکل (‏2 3): هزینه‌یابی دو مرحله‌ای بر حسب دایره 33

شکل (‏2 4): الگوی دوبعدی ABC 36

شکل (‏2 5): هزینه‌یابی دومرحله‌ای بر حسب فعالیت 42

شکل (‏3 1): مدل مفهومی تحقیق با رویکرد AHP 98

نمودار (‏4 1): میزان درآمد پس از کسر هزینه‌های سربار (میلیون ریال) 115

نمودار (‏4 2): هزینه سربار محاسبه شده برای هر تن از محصولات مختلف به دو روش سنتی و ABC 117

فهرست جداول

جدول (‏2 1): سطوح و نمونه‌هایی از فعالیت‌ها، هزینه‌ها و مبانی تخصیص 41

جدول (‏2 2): مقایسه روش ABC با روش هزینه‌یابی سنتی 43

👇محصولات مشابه با طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مراحل اجرایی آن در شرکتهای تولیدی👇

ضرورت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت های تولیدی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و طراحی آن برای سازمان پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (مطالعه موردی:شرکت آلفا) مبانی نظری سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

👇محصولات تصادفی👇

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب علل و نظریه های پیدایش سکونتگاه های غیررسمی و رویکردهای مداخله در اسکان های غیر رسمی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 35 صفحه پرسشنامه استاندارد مهارت مدیریت زمان حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری از طریق داوری ایکسید و ضرورت الحاق ایران پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران دانلود پاورپوینت نقش فیبرهای پلیمری تقویت شده در سازه ها زیبا‌شناسی از نگاه ارسطو گزارش كار آموزی رشته الكترونیك با عنوان آشنایی با دستگاههای اندازه گیری پاورپوینت فرانچایز (فرانشیز) پاورپوینت نوروفیدبک چیست پاورپوینت نقد و بررسی پل طبیعت پاورپوینت سیستم های اقتصادی در علم اقتصاد پاورپوینت اصول مذاکره پاورپوینت حق العمل کاری در قانون تجارت چیست

👇کلمات کلیدی👇

هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتهای تولیدی پایان نامه هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت مراحل اجرایی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتهای تولیدی